Pasar al contenido principal

O 20% dos españois compra por Internet, fronte ao 32% de media comunitaria

O 20% dos españois compraron produtos ou servizos a través de Internet para uso privado durante o último ano, segundo un informe sobre comercio electrónico que publicou hoxe a Comisión Europea. Esta porcentaxe é moi inferior á media comunitaria, que se sitúa no 32%, aínda que Bruxelas destaca que España e Italia son "mercados de crecemento rápido".

O mercado europeo do comercio electrónico considerouse en 106.000 millóns de euros en 2006, unha magnitude comparable á de EE UU. O 70% do volume de negocios concéntrase en tres mercados, Reino Unido, Alemaña e Francia. O 57% dos británicos comprou bens ou servizos en Internet en 2008. En Dinamarca, Países Baixos, Alemaña, Suecia e Finlandia, a cifra supera tamén o 50%.

Os países máis atrasados neste campo son Bulgaria, Rumania, Letonia, Grecia, Chipre e Portugal, con cifras inferiores ao 10%. En 2008, os artigos máis comprados a través do comercio electrónico foron viaxes e paquetes vacacionales (42%), roupa e equipamento deportivo (41%) e libros e revistas (39%), segundo o estudo.

Internet é a canle de venda minorista que crece máis rápida e os usuarios recorren cada vez máis a este medio para comparar os prezos antes de comprar nos comercios tradicionais.

Non obstante, o Executivo comunitario alerta de que, en contraste coa tendencia de crecemento rápido nos mercados nacionais (do 27% ao 33% entre 2006 e 2008), a porcentaxe das compras transfronteirizas por Internet segue sendo baixo, só do 7% en 2008 (comparado cun 6% en 2006). O 51% dos comercios da UE vende tamén a través de Internet, pero só o 21% realiza transaccións transfronteirizas.

A xuízo da Comisión, as principais barreiras que atrasan o desenvolvemento do comercio electrónico transfronteirizo son a segmentación xeográfica, as barreiras lingüísticas, problemas loxísticos relacionados coa interoperatividad dos sistemas postais e de pagamento, barreiras normativas e falta de confianza por parte dos consumidores.

Para tratar de avanzar na corrección destes problemas, o Executivo comunitario anunciou que en setembro de 2009 presentará os resultados dun experimento de "compras de incógnito" independentes realizadas para determinar como e onde se está a impedir aos consumidores facer compras por Internet na UE.

Ademais, a comisaria responsable de Protección dos Consumidores, Meglena Kuneva, puxo en marcha o pasado outono un proceso en toda a Comisión para detectar as barreiras ao comercio electrónico.

O informe final espera para outono de 2009.