Unha avaría informática mantén paralizada a Audiencia dende o día 19

Cen asuntos penais e corenta civís, procedentes dos xulgados, esperan amoreados sen poder alternarse. O presidente do tribunal di que os técnicos non dan co fallo.

Sede de la Audiencia de CantabriaUnha avaría no servidor informático da Audiencia de Cantabria mantén paralizada a actividade deste órgano xudicial, constituído por catro seccións, dende o pasado 19 de decembro. Os funcionarios e maxistrados do tribunal (preto de 80 persoas) levan 23 días «de brazos caídos», man sobre man. A situación provocou un profundo malestar e algúns xuíces falan xa de «tomadura de pelo» ante a ausencia de solucións.

O fallo informático provocou a paralización na repartición dos asuntos procedentes dos xulgados de instancia e instrución e só as causas con preso, catro ata o momento, se alternaron de xeito manual. Tampouco se poden gravar nin rexistrar sentenzas porque todo o sistema de traballo xudicial segue un protocolo especial que se basea no sistema informático.

O venres máis de cen procedementos penais e corenta civís permanecían amoreados nas mesas á espera de que o problema informático se resolva, segundo recoñeceu o presidente da Audiencia, José Luis López del Moral, e proceder así á súa repartición a cada unha das catro seccións.

O servidor informativo fallou o pasado día 19, o que provocou o bloqueo da actividade xudicial nas catro salas da Audiencia. Segundo López del Moral, informouse do contratempo á Dirección Xeral de Xustiza, que «mandou aos técnicos dende o principio, pero o problema é que non dan coa avaría. Intentaron distintas medidas pero ningunha foi efectiva».

A Consellaría de Presidencia e Xustiza asumiu as transferencias de xustiza en xaneiro de 2008, pero as competencias en materia informática entraron na administración cántabra o pasado 2 de xaneiro.

Algúns maxistrados mostráronse críticos coa «ineficacia» da Dirección Xeral de Xustiza, pero o presidente da Audiencia entende que este órganismo actuou con «celeridade». «O problema é que os técnicos non dan coa avaría».

Se non se soluciona o problema, a situación podería agravarse xa que mañá, luns, se reinicia a actividade xudicial despois do descanso navideño.

López del Moral precisa que este fallo pon en evidencia que «o sistema informático é arcaico. O problema é de deseño estratéxico na área informática. Toda a información tería que estar en servidores centralizados e en servidores redundantes, de maneira que se se estraga un, a información está duplicada noutro, ao que te podes enganchar e segues traballando».

O presidente do TSJC, César Tolosa, reclamou no acto de apertura do ano xudicial un «plan de implantación de novas tecnoloxías» na Xustiza, que implicaría a renovación de equipos, a formación dos funcionarios e o desenvolvemento dunha ferramenta informática «fiable e eficaz».

Pola súa banda, na presentación dos presupostos o conselleiro de Presidencia e Xustiza, Vicente Mediavilla, asegurou que 2009 se caracterizará pola chegada de novos medios telemáticos e tecnolóxicos á Administración de Xustiza en Cantabria, para superar a brecha existente neste sector.